medlemskaber

Foreningen optager medlemmer under de behandlingsområder Skat betegner/ godkender som “anden egentlig sundhedspleje” efter momslovens §13 stk. 1. Dette er fx fodpleje, massage, akupunktur, zoneterapi, kostvejledning m.m. Læs evt. mere her: Skats Ny Styresignal

Medlemskabets varighed

Dit medlemskontingent er gældende for et år/ 365 dage og fornyes helt automatisk hvert år, indtil du opsiger dit medlemskab. Bemærk at du skal opsige dit medlemskab senest 14 dage før din fornyelse, så husk at sætte din kalender op til at påminde dig. Læs evt. mere i vores købsbetingelser.

Procedure for optagelse

For at kunne købe et medlemskab, skal du starte med at gennemlæse hele denne informationsside om de forskellige medlemskaber og uddannelseskrav.

Det er vigtig, at du giver dig god tid til at studere de forskellige medlemskaber inden du tilmelder dig, da du på tro og love aktivt skal acceptere, at du har læst og forstået vores medlemskaber. Vi gør opmærksom på, at det er strafbart, at udgive sig for at opfylde nedenstående statslige uddannelseskrav uden dokumentation herfor. Dansk Behandlerforbund foretager jævnlige stikprøvekontroller af RAB og Basismedlemskaber, og uberettigede medlemskaber vil blive anmeldt til Sygesikring Danmark, Skat, Styrelsen for Patientsikkerhed og Top Danmark.

Find dine uddannelsesbeviser frem og tæl dine timer i de forskellige fag. Alle uddannelsesbeviser skal være opgivet i fag og timer eller lektioner, for at være gældende i følge dansk lovgivning. Hvis du fortsat er i tvivl om hvilket medlemskab du skal vælge, i forhold til de uddannelser du kan dokumentere, kan vi anbefale, at du kontakter sekretariatet på info@danskbehandlerforbund.dk, eller ringer og får vejledning.

Der udbydes flg. medlemskaber:

Basismedlemskab

Pris: 975,- DKK årligt

RAB medlemskab

For ; kropsterapeuter, Totum Kropsterapeuter, fodplejere, massører, zoneterapeuter og akupunktører

Medlemskab som RAB (Registreret Alternativ Behandler) og som minimum opfylder alle Styrelsens for Patientsikkerheds uddannelseskrav til at kunne blive ”RAB-registreret”:

En sundhedsmæssig uddannelse med både teori og praksis på sammenlagt minimum 660 undervisningstimer eller lektioner (min. 45 minutters varighed) bestående af:

RAB medlemskab ved e-learning

Pris: Basismedlemskab 975,- DKK årligt + 500,- DKK årligt pr. RAB registrering.

Læs her om Styrelsens for Patientsikkerheds meddelelse om e-learning: E-learning uddannelse og RAB-registrering

Bemærk i øvrigt: For at være RAB medlem har du pligt til at efteruddanne dig i henhold til “Bekendtgørelsen om en brancheadministreret registreringsordning for alternative behandlere”. Foreningen stiller krav om at du tager dansk efteruddannelse i dit hovedfag inden for hvert 5. år, og at du kan påvise dette via et kursusbevis. Foreningen vil foretage jævnlige stikprøvekontroller for at sikre uddannelseskravene opfyldes.

Elevmedlemskab

Pris 175,- DKK. Årligt!

Elever/studerende på en af Dansk Behandlerforbund skoler kan opnå gratis elev-medlemskab af Dansk Behandlerforbund.

I praksis foregår dette ved, at man retter henvendelse til sin skole, og beder om at blive registreret i Dansk Behandlerforbund som elev, skolen har en kode til at registrerer med.

Medlemskab for uddannelsesinstitutioner

Skolemedlemskab Pris 975,- DKK. Årligt!