Uddannelse

Skolemedlemmer

Skolemedlemmer står i den rækkefølge de har meldt sig ind i Dansk Behandlerforbund.

Skolemedlemmer markeret med Guld-Profil har fået en eller flere uddannelser niveauvurderet under Uddannelses- og Forskningsministeriet. Læs mere nederst på siden om dette.

Totum - Skolen for kropsterapi

v/ Jeppe Dalsgaard

Udbyder uddannelse til Totum Kropsterapeut m.m.
København – Århus – Odense – Aalborg – Malmø

tlf.: 40897079

Danish Body Therapy

v/ Kim Kristiansen

udbyder uddannelse til kropsterapeut & practitioner samt kurser og workshops.

info@danishbodytherapy.dk
T: 30 47 85 20

TLC uddannelser

v/ Kim Mackayzee

uddannelser med fokus på samtale og coaching

info@tlcuddannelser.dk
tlf.: 28305102

Santos Institute

v/ Marlon Buriti

info@santosinstitute.dk
T: 22 30 02 72

Kropsterapeutisk Institut

v/ Marcus Heller

Udbyder uddannelse til Traumeterapeut og Supervisions- og selvudviklingsforløb.

mh@kropsterapeutiskinstitut.dk
T: 30294936

Nordic Online Academy

v/ Kristoffer Høgsberg Mortensen

kontakt@onlineuddannelse.dk
T: 70604948

Din Kosmetologskole

v/ Karina Lehmann

Udbyder uddannelse til Cidesco Kosmetolog.

info@dinkosmetologskole.dk
T: 88779828

Univers for Selvhelbredelse

v/ Ulla Schmidt Andersen

samt kurser i:

reiki 1,  reiki 2, Access Bars ,  Access Energetic Facelift,  Access Body Processer

mail@klinikforselvhelbredelse.dk

T: 29600582

Wellness by heart

v/René Petersen

Udbyder uddannelse til :

samt kurser i bl.a.:

Reiki 1, reiki 2, Reiki 3 + 4, TMC, hotstone, Coaching

wellnessbyheart@hotmail.com

T 40462636

Sports Corpus Skolen

v/ Kenneth Madsen

Sportsakupunktur, Kropsterapi kursus,  Spot kurser,

info@sports-corpus.dk

Corrective Sounds-Akademiet
v./ Ellen Eriksen

Adm@correctivesounds.com
Tel. 20 72 70 90 man-fre 8-17

Hånd og Krop v/ Manja og Sara

Bliv skolemedlem i danmarks bedste og billigste brancheforening

Der er plads til din skole lige her!

Bliv skolemedlem i danmarks bedste og billigste brancheforening

Bliv skolemedlem i dag

Formålet med Niveauvurderinger

“Det primære formål med niveauvurderinger af private uddannelser m.fl. er at synliggøre sværhedsgraden af læringsudbyttet og give bedre overblik over det private uddannelsesmarked. Niveauvurderinger af private uddannelser m.fl. vil styrke mulighederne for samspil mellem private og offentlige uddannelser, fx ved meritvurderinger og realkompetencevurderinger, og dermed give bedre muligheder for sammenhæng mellem uddannelse og arbejdsmarked i et livslangt læringsperspektiv. Niveauvurderingerne vil være en styrket forbrugeroplysning, og kan samtidig være med til at understøtte, at uddannelserne arbejder systematisk med læringsudbytte og sikring af kvalitet”. Kilde:Danmarks Akkrediteringsinstitution under Uddannelses- og Forskningsministeriet.

Vil du gerne have din skole eller uddannelse godkendt?

Dansk Behandlerforbund godkender ikke uddannelser, kurser eller skoler, da vi mener, at en kompetent og uvildig uddannelsesvurdering hører under Danmarks Akkrediteringsinstitution jf. evt. nedenstående politiske mærkesager.

Får du dine kurser eller uddannelser niveauvurderet, skal du rette henvendelse til sekretariatet, hvorefter vi vil markere dette med en  guld-profil.

Fordele og politiske mærkesager

Hvis du er skoleindehaver, og udbyder uddannelser og/eller kurser indenfor Dansk Behandlerforbunds brancheområder, og ønsker forbedring på et eller flere af nedenstående mærkesager, så bliv medlem af Dansk Behandlerforbund. Alle skoler er hjertelig velkommen i Dansk Behandlerforbund.

Der er mange fordele som skolemedlem hos Dansk Behandlerforbund. Som skolemedlem vil dine studerende fx kunne opnå gratis elev-medlemskab i et år. I dette år kan dine studerende blandt andet møde andre studerende, og kan via vores vidensforum, sparre med hinanden og hente viden der kan hjælpe i deres studie, kommende karriere m.m.

Når dine studerende er færdiguddannede kan de købe medlemskab fra kun 975,- om året, erhvervsforsikring til kun 399,- om året, RAB-registrering til kun 500,- om året m.m. Dette betyder, at dine færdiguddannede er fremtidssikret med både tryghed, viden, netværk, forsikring, PR-marketing m.m.

Du får også adgang til et lukket interesse-forum kun for skoleindehavere, hvor du kan hente viden, poste indlæg og sparre med dine kolleger m.m.

Ligeledes kan du som skolemedlem frit og ubegrænset benytte vores flotte PR-materiale herunder journalkort, aftalekort m.m., og disse kan selvfølgelig benyttes af både dig, dit personale og dine studerende. Du skal dog være opmærksom på at vores PR-materiale eller referencer til Dansk Behandlerforbund ikke må bære præg af at DBF har “godkendt”, “anerkendt” eller anden ordlyd, der kan foranledige kunder til at tro, at Dansk Behandlerforbund på nogen måde har blåstemplet din uddannelse. Dansk Behandlerforbund godkender nemlig ikke skoler, da vi mener, at dette hører under Uddannelses- og Forskningsministeriet for en uvildig og kompetent godkendelse. Jf. evt. vores nedenstående mærkesager.

For ikke at overtræde dette kan du evt. i stedet markedsføre dig med at du er “medlem af”, og hertil knytte vores logo, hvor du evt. linker til Dansk Behandlerforbunds hjemmeside for at verificere dit medlemskab overfor dine kunder.

Som skolemedlem kan du tilkøbe en forsikring til kun 399 kr. om året, der dækker alle dine studerende der er gratis medlem af Dansk Behandlerforbund. Som skolemedlem kan man ofte sparer flere tusinde kroner om året alene på denne attraktive forsikring.

Som skolemedlem får du også mulighed for at deltage i vores hyggelige netværksmøder med uvurderlig vidensdeling.

Kom og vær med i en innovativ, positiv og engageret netværksgruppe af helt forskellige privatskoler, der ikke blander sig i hinandens måde at gøre tingene på, men i stedet respekterer, videnssdeler og lærer af vores spændende forskelligheder.

Vi har alle det til fælles, at vi ønsker frihed til forskellighed, og vi ønsker indflydelse på vores fremtid og succes for hinanden!

Dansk Behandlerforbunds politiske mærkesager for privatskoler

• Lige mulighed for at få sin uddannelse akkrediteret af Uddannelses- og Forskningsministeriet uanset om man er offentlig eller privat.
  • Lige mulighed for at kunne klage over sin uddannelse, og dermed, at kunne opnå samme lige og fair mulighed for en uvildig klagebehandling/procedure hos Uddannelses- og Forskningsministeriet uanset om man tager en privatuddannelse eller offentlig uddannelse.
  • Lige mulighed for at få en uddannelse SU-godkendt uanset om man er offentlig eller privat.
  • Lige mulighed for adgang til offentlige tilskudsmidler på uddannelsesområdet uanset om man er offentlig eller privat.
  • Uvildig og kompetent RAB-godkendelse af privatskoler hos RAB-godkendte brancheforeninger, for at sikre fri konkurrence på sundhedsydelser, samt lige adgang til behandlingstilskud fra div. sundhedsforsikringer.
  • Fair og lige konkurrencemulighed mellem de offentlige- og private uddannelsesudbydere.
  • Fair og lige bedømmelse af SKAT til anden egentlig sundshedspleje uanset om man er offentlig eller privat uddannelsesudbyder.