Købsbetingelser

Købsbetingelser - er de betingelser du accepterer i forbindelse med køb af et medlemskab hos Dansk Behandlerforbund:

1. Priser

Kontingent til Dansk Behandlerforbunds brancheforening er ikke pålagt moms. Alle priser er derfor opgivet uden moms. Priserne er angivet i danske kroner (DKK).

2. Medlemsskab og kontingent

Det medlemskab du køber hos Dansk Behandlerforbund dækker en digital ydelse. Ved betaling vil du fremgå på Dansk Behandlerforbunds hjemmeside, få tilgang til vidensforum, PR og div. medlemsfordele. Når du har betalt, vil du modtage en kvittering på mail, og du kan logge ind, og straks få adgang til dine medlemsfordele.

Ved køb af medlemskab forpligter medlem sine oplysninger på tro og love, samt forpligter at have læst og accepteret Dansk Behandlerforbunds vedtægter, optagelseskrav og købsbetingelser for køb af mellemskab og forsikringsbetingelser for køb af forsikring.

Dit medlemskontingent er gældende for et år/ 365 dage og fornyes helt automatisk hvert år, indtil du opsiger dit medlemskab.

3. Procedure og betingelser for medlemskab

For at kunne købe et medlemskab, skal du først registrere dig. Efter din registrering modtager du straks en mail indeholdende et link, som du skal klikke på for at aktivere dit medlemskab (modtager du ikke en mail, så prøv at undersøge dit spamfilter). Log herefter ind med din mail og adgangskode, og gå til menupunktet opret medlemskab. Vælg dit medlemskab og betal. Du har nu købt et års medlemskab og vil straks fremgå på vores hjemmeside i den behandlergruppe du har registreret dig under.

Bemærk at hvis du ønsker at være medlem i flere behandlergrupper, så skal du købe et medlemskab for hver behandlergruppe du ønsker at være registreret under. Det er således ikke muligt at være fx RAB/SA-godkendt med to eller flere behandlingsformer, med kun ét medlemskab! Dit registrerede medlemskab er det gældende. Du behøver dog ikke at købe mere end en forsikring, da din forsikring dækker alle de ydelser du er uddannet til at udbyde.

Her følger en lille beskrivelse af vores forskellige medlemstyper:

Medlemskaber for behandlere:

RAB-medlemskab/ SA-medlemskab (Sundhedsautoriseret)

Medlemskab som RAB (Registreret Alternativ Behandler) eller SA (SundhedsAutoriseret) kan opnås af behandlere med en dansk sundhedsuddannelse der er udøvende indenfor foreningens behandlingsområder, og som minimum opfylder alle Sundhedsstyrelsens uddannelseskrav til at kunne blive ”RAB-godkendt":
En sundhedsmæssig uddannelse med både teori og praksis på sammenlagt minimum 660 undervisningstimer eller lektioner (min. 45 minutters varighed) bestående af:

• 250 timer eller lektioner i det primære fagområde (behandlingsform) med tilstedeværelseseksamen
  • 200 lektioner i anatomi og fysiologi med tilstedeværelseseksamen
  • 100 lektioner i sygdomslære med tilstedeværelseseksamen
  • basal sundhedslovgivning (herunder autorisationslovenes bestemmelser om forbeholdt virksomhed og lægelovens øvrige kvaksalveribestemmelser)
  • klinikvejledning og behandling
  • psykologi
  • præsentation af andre alternative fagområder (behandlingsformer)

Bemærk i øvrigt: For at være RAB/ SA-medlem skal du på tro og lov kunne opfylde ovenstående uddannelseskrav, og du skal således mod forlangende kunne dokumentere dette via et uddannelses- og/eller eksamensbevis. Ligeledes skal du efteruddanne dig i henhold til "Bekendtgørelse om en brancheadministreret registreringsordning for alternative behandlere". Foreningen stiller krav om at du tager dansk efteruddannelse i dit hovedfag inden for hvert 5. år, og at du kan påvise dette via et kursusbevis. Foreningen vil foretage jævnlige stikprøvekontroller for at sikre uddannelseskravene opfyldes.

M-medlemskab

Kan opnås af behandlere med en dansk sundhedsuddannelse der er udøvende indenfor foreningens behandlingsområder og som minimum opfylder alle SKATs generelle uddannelseskrav til momsfritagelse under ”anden egentlig sundhedspleje":

1. Anatomi og fysiologi 200 lektioner med tilstedeværelseseksamen
  2. Sygdomslære 100 lektioner med tilstedeværelseseksamen
  3. Den primære alternative behandlingsform 250 lektioner med tilstedeværelseseksamen
  4. Øvrig sundhedsfaglig undervisning 100 lektioner
  5. Klinikvejledning 10 lektioner

RAB/ SA-medlemskab (RAB/ SA-registreret behandler)

Kan opnås af behandlere med en dansk sundhedsuddannelse der er udøvende inden for foreningens behandlingsområder, og som opfylder alle ovenstående uddannelseskrav.
RAB/ SA-medlemskab Pris 1.475,- DKK. Årligt!
RAB/ SA-medlemskab med Erhvervsforsikring Pris 1.674,- DKK. Årligt!
Bemærk, at du hos Dansk Behandlerforbund kun betaler 199,- DKK Årligt! for en erhvervsforsikring, og kun 500,- årligt! for et RAB/ SA-medlemskab.

M-medlemskab (momsfritaget behandler)

Kan således opnås af behandlere med en dansk sundhedsuddannelse der er udøvende inden for foreningens behandlingsområder, og som opfylder alle ovenstående uddannelseskrav.
M-medlemskab Pris 975,- DKK. Årligt!
M-medlemskab med Erhvervsforsikring Pris 1.174,- DKK. Årligt!
Bemærk, at du hos Dansk Behandlerforbund kun betaler 199,- DKK Årligt! for en erhvervsforsikring.

IM-medlemskab (ikke momsfritaget behandler)

Kan opnås af behandlere med en dansk sundhedsuddannelse der er udøvende indenfor foreningens behandlingsområder og som ikke eller kun delvist opfylder ovenstående uddannelseskrav.
IM-medlemskab Pris 975,- DKK. Årligt!
IM-medlemskab med Erhvervsforsikring Pris 1.174,- DKK. Årligt!

E-medlemskab (elev)

Kan opnås af personer som er i gang med en uddannelse indenfor Dansk Behandlerforbunds brancheområder.
E-medlemskab Pris 175,- DKKÅrligt!

P-medlemskab (prøve-medlemskab for RAB/ SA, M, IM og E behandlere)

Kan opnås af nye medlemmer der ikke før har været RAB/ SA, M eller IM medlem af Dansk Behandlerforbund.

I praksis foregår dette ved, at man først køber et RAB/ SA, M, IM-medlemskab eller E medlemskab, med eller uden forsikring (elever kan ikke forsikres), og derefter mailes straks, og indenfor max 14 dage til kasserer@danskbehandlerforbund.dk. I mailen skal fremgå dette:

1. skriv "prøvemedlem" i emnebjælken
  2. skriv navn, telefonnummer og dato for tilmelding

Pengene vil herefter blive returneret indenfor 14 dage afhængig af ferier og helligdage.

Hvis prøve-medlemskabet herefter ikke opsiges senest 14 dage før ophør, vil et prøve-medlemskab automatisk overgå til fuldt betalende medlemskab på samme måde som alle andre medlemskaber. Hvilket betyder, at pengene for nyt medlemskab helt automatisk hæves af Nets via en abonnementsordning, og hvor man herefter straks får tilsendt en faktura/ kvittering på mail.

Man kan købe tre typer prøve-medlemskaber:

1. 1 års prøve-medlemskab for kun 1,- for M og IM behandlere
  2. 1 års prøve-medlemskab med erhvervsforsikring og/ eller RAB til kun 600,- for RAB/SA, M eller IM behandlere.
  3. 1 års prøve-medlemskab til 0,- for elever på Dansk Behandlerforbunds medlemskoler.

For alle prøvemedlemskaber er stadig gældende, at man først betaler hele beløbet, og herefter får restbeløbet refunderet. Jf. evt. ovenstående beskrivelse.

Nb! Vi gør opmærksom på at køb af Prøvemedlemskaber ikke er muligt fra d. 10. september 2015, da køb af Prøvemedlemskab var et midlertidigt tilbud.

Medlemskaber for uddannelsesinstitutioner:

U-medlemskab

Kan opnås af danske private uddannelsesinstitutioner der er udøvende indenfor foreningens behandlingsområder.
U-medlemskab Pris 975,- DKK. Årligt!

Medlemskaber for interessenter:

I-medlemskab

Kan opnås af interessenter, herunder leverandører, grosister, forsikringsselskaber, revisorer, brancheforeninger, webfirmaer, markedsføringsfirmaer m.m., som kan have interesse i Dansk Behandlerforbunds medlemmer. Bemærk at interessenter gratis kan markedsføre sig alt det de har lyst i vores vidensforum under Interessenter!
I-medlemskab Pris 975,- DKK. Årligt!

4. Betaling

Betaling med kort gennemføres via en krypteret og sikkerhedsgodkendt løsning fra PBS/Quickpay. Der kan betales med Dankort og Visa/Dankort. Det er ikke muligt at købe medlemskab pr. efterkrav eller giro. Efter alle transaktioner faktureres køberen, og denne modtager automatisk en faktura på købet pr. mail, inden for få minutter.

4.1 Kontingentbetingelser

Ved køb af medlemskab hos Dansk Behandlerforbund er køber forpligtet til at betale for medlemskabet gennem foreningens kontingentbetingelser. Kontingentbetaling sker helårligt og vil automatisk blive hævet på købers betalingskort hvert år, præcist 365 dage efter sidste køb, og så længe medlemskabet ikke opsiges. Hver gang et kontigent fornyes med et år, vil Medlemmet straks modtage en faktura/kvittering på mail.

Hvis køber skifter eller annullere betalingskort undervejs i kontingentperioden, er køber forpligtet til at indrapportere dette til Dansk Behandlerforbund, så en kontingentfornyelse kan foretages med nyt kort data (dette foregår via en webform fra quickpay, og Dansk Behandlerforbund har aldrig kortinformationer tilgængelige).

5. Persondata

Dine persondata, som navn, adresse, mail, website og titel, opgivet ved registrering, vil fremgå på Dansk Behandlerforbunds hjemmeside. Oplysninger angående betaling og kreditkortinformation vil ikke være tilgængelige for andre end betaleren.

6. Fortrydelse og opsigelse

Ved køb af første medlemskab og kontingent hos Dansk Behandlerforbund har køber 14 dages fortrydelsesret efter betaling, hvis køber ikke har logget ind. Hvis Køber fortryder sit første køb og ikke har logget ind, skal køber sende en mail til info@danskbehandlerforbund.dk indenfor 14 dage fra betaling, med oplysninger om email adresse, brugernavn og kontonummer og køber kan få sit kontigent returneret.

Forsat/fornyet betalt kontigent kan ikke fortrydes, men kan opsiges senest 14 dage før næste kontingentbetaling, så en fornyet betaling af kontingent ikke sker igen.

Medlemmet kan til enhver tid skriftligt opsige sit kontingent, hvorefter den automatiske betaling bortfalder. Opsigelse af kontingent skal ske til info@danskbehandlerforbund.dk senest 14 dage før fornyet medlemsskab.

Ved opsigelse af medlemskab slettes medlemskabet inden for 14 dage fra henvendelse. Det er således ikke muligt at ønske sletning af et medlemskab på en bestemt dato, alle ophør af medlemskab vil blive slettet indenfor 14 dage fra vi modtager din opsigelse.

Det er ikke muligt, at få penge retur ved opsigelse af kontingent.

7. Ansvar

Dansk Behandlerforbund garanterer på bedste vis, at der leves op til beskrivelser for medlemskab.

Dansk Behandlerforbund fraskriver sig ethvert ansvar for direkte eller indirekte skade eller tab lidt af Medlemmet under brug af medlemskab. Dansk Behandlerforbund fraskriver sig ethvert ansvar for direkte eller indirekte skade påført af Medlemmet på tredje person.

8. Spørgsmål

Spørgsmål kan rettes til info@danskbehandlerforbund.dk eller tlf. 51794303

9. Kontakt

Dansk Behandlerforbund
Sekretariatet
info@danskbehandlerforbund.dk
Cvr. nr.:

Tlf.: 51794303 mandag-torsdag 9-16

Sekretariatet er lukket i skolernes ferier og helligdage.

info@danskbehandlerforbund.dk